26/12 -08[Men vad ni klagar]

Jag har läst några bloggar och de flesta har klagat på julen. Vad är med er?
I många texten är den en sur smiley ( "=(" ) efter jul/julafton/julkänsla.
Självklart ska eller kan inte alla tycka som mig, det tycker jag inte ni ska heller. Men jag förstår inte problemet?

Det där pirret man hade i magen och att man längtade ihjäl sig redan i november efter jul, det har försvunnit sedan många år tillbaka. Men jag har ändå julkänsla. Vädret får vara grått och regnit det spelar ingen roll, för min jul är alltid densamma vare sig väder eller pirr.
Jag får julkänslor när jag ser julstakar som lyser i fönster, när det blir mörkt om kvällarna och man tar på sig vantar och halsduk, att få pynta och slå in paket. Men det bästa är ju att hela familjen är samlad och alla är glada och man äter god mat tills man spricker och när man får se hur glada de blir över sina klappar.
Ja det låter nog lite Carola Häggqvist över allt, men det kommer från mig.


För er andra, handlar julen bara om väder och vind?

Kommentarer
Postat av: jonna

Nog fasiken blir det lite Carola över det hela, men å andra sidan så har du ju firat jul i Kyrkbyn...

2008-12-26 @ 18:36:36
Postat av: mamma

helt rätt frida. Vi hade i allafall tur med familejulfirandet.

2008-12-27 @ 11:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback