7/1 -08

Jag sitter och skakar av utmattning. Är arg!
Nea och jag var ute på en promenad, och jag ville inte gå över broarna idag så jag vända strax innan för att kunna gå in på en väg. När vi närmar oss vägen ser jag en vit katt klättra upp på ett trä, och Nea ser den med. Katten ser oss och hoppar ner. Jag tänkte då att katten kanske sticker, men NEJ! den går mot oss och reser ragg och Nea vill leka. Jag rycker i kopplet och går förbi snabbt. Men kattf*n går ju bakom oss precis som den vill mucka. Jag går upp på stigen jag ville gå på och pratar med Emelie i telefon, som under tiden låg i min ficka. Sen rätt som det är vänder sig Nea om i all hast och drar ur kopplet ur handen på mig. Jag ryter åt henne att komma, men nej hon springer upp på en tomt och fastnar där. Jag går upp fram till henne och bannar henne.
Lycko mig så sitter kopplet fast surrat mellan två stenar (har ett flexikoppel) så det försöker jag dra ur i säkert 5-6 minuter. Helt svettig och äcklig blev jag. Lite pinsamt att stå där och försöka få sitt koppel med en hund på en främlings trädgård.
Nu ska jag duscha och lugna ner mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback