19/4 -09[Girl power]

Igår när vi var och grillade hade vi Disa med oss, och vi hade satt fast henne vid ett träd nära oss. Jessica var lite nyfiken på henne och vi pratade lite om hundar. Då sa hon "att ha hund är väl lite som ett heltids jobb?" Jag nickade och instämmde.
Men då började jag tänka lite.

Jonna arbetar 7-16 alla dagar (utom en) och sen kommer hon hem till sin son och sambo. Det ska lagas mat, diskas, städas tvättas och ta han om sonen, sambon OCH sig själv.
eller
Sara, som börjar 6 och när hon slutat åker hon till stallet och "all cred" till henne så rider hon varje dag! Sen kommer hon hem och sysslar i trädgården och gör hushållssysslor sen lägger sig för att imorgon händer samma visa.
eller
Ida som jobbar inom vården och har lätt att få förslitningsskador. Hon jobbar med tunga lyft och det är  (som jag förstått det) stressigt att hinna med alla ibland. Sen kommer hon hem till sin hund som ska ha promenad. Jag kommer ihåg när hon var nära att gå in i vägen, hon kollapsade av stress men gick ändå tillbaka till jobbet dagen efter.
eller
Min mamma som jobbar på dagis. Hon jobbade även där när vi var små. Tänk er att jobba med barn. De skriker, de är sjuka, de behöver stimuleras osv. Sen kommer hon hem till sina egna tre barn. Visan tar inte slut.
eller
Sambon som jobbar till 20:30 tre veckor av fyra. Han kommer hem vid 21 och ska hinna gosa med mig och gå ut med Disa, sen ska han till garaget och greja med bilen som är han intresse för när ska han annars hinna med det?

Sen har vi mig, som tycker en hund är heltidsjobb. Jag rodnar.

Till de ovannämnda och till andra med likadana förhållande, får en applåd av mig!

Kommentarer
Postat av: ida

Gumman då.. Du har ju oxå mkt nu när du jobbar =)

2009-04-19 @ 11:07:05
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: mamma

att ta hand om och uppfostra ett djur är lika mycket heltidsgöra som att ta hand om och uppfostra barn OCH sina män(haha)och hushållsgörat därpå så du behöver inte skämas. puss

2009-04-19 @ 11:07:31
Postat av: Tarja

Men man kan juh hoppas att mannen i huset tar lite ansvar för hushållssysslorna oxå... så vi kvinnor kan få vila någongång. Mattias vill ha en hund men jag har sagt att då får han ta hand den, jag har liksom en hel del annat att ta hand om först.

2009-04-19 @ 11:45:59
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Linda

Jovars kommer komma lite kort på det så småningom, vi skall göra en höftledsröntgen för att försäkra oss att vi kan fortsätta med träningen, bra att ha gjort den,annars kan det ju hända att dom helt plötsligt får jätteont o inte kan gå!

2009-04-19 @ 18:39:51
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback