I grillens tecken

God Afton alla bloggläsare!

Ikväll ska vi till stora syster och grilla. Finns det något härligare än doften av grill? Börjar en i kvarteret grilla tar det inte lång tid innan fler drar igång sina grill projekt. Tänk så olika alla grillar, och tänk så många olika saker man kan grilla.
Korv
Hamburgare
Fläskfilé
Kyckling
Kött rätt och slätt
Fisk
Grönsaker
och tänk så olika alla vill ha sina grillgrejer. Egen marinad eller köpt  marinad. Honung eller vitlöks smak.
Pommes frittes eller sallad till. Man skulle nog kunna göra en stor essä av detta ämnet.

Frida minns mest när pappa alltid stekt små små kul potatis när vi skulle grilla, och hur gott och lyxigt det var.
Själv minns jag när pappa skulle grilla och han stod med en stor sprayflaska med vatten och sprutade på kolen, förmodligen för att det inte skulle elda på så mycket men det rök ju bara!
Ikväll har jag ingen aning om vad det står på menyn!

Synd att mamma är på operan i göteborg och blir alldeles fylld med kultur, annars är hela familjen samlad.

Ett litet minne från när vi var små, varsågoda!
Många kramar syster yster Jonna

Kommentarer
Postat av: Tarja

Vilka söta thimell-barn.

2009-04-24 @ 19:40:12
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: ida

Åå va söta ni va =)

2009-04-24 @ 22:57:27
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Linda

Finns det några andra ungar som är så söta som vi är.. (förutom våra egna barn då menar jag....:) ) Vilken flashback jag får av att titta på oss där på kortet. Och jag tror jag har samma minnen som ni vad gäller grillning. en gammal pump att pumpa med först och sen sprayflaskan!!!! Och visst är pappas stekta färskpotatisar bara bäst. Jag längtar till när vi får dem nästa gång. mums :) puss storasyster

2009-04-27 @ 09:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback