4/3 -09[Hur bedöms man?]

Jag som arbetslös söker en massa antal jobb per dag. Vissa jobb ska man ha massa års erfarenhet och vara super ung, andra ska de ha betyg på en.
Det förstår inte jag. Varför ska de ha ens betyg? Vet de hur jag är som person då? Vet de hur bra och hårt jag jobbar? Vet de hur ordningsam och rolig och seriös jag är?



Jag har inget bra betyg, jag fick IG på min mattekurs så jag tycker inte det är kul att skicka iväg mina betyg för jag kan nästan sätta att de läggar mig i "ointressant"-högen. Ska jag inte få några jobb för att jag har det svårt med matten och skolan inte hade tillräckligt med resurer för att sätta in extra hjälp till oss som hade det svårt?
Jag kan räkna, jag kan gångertabellerna och jag är väldigt snabb på huvudräkning. Det jag inte kan är ekvationer, och jag måste säga att av alla de jobb jag har haft (jag har varit på MÅNGA ställen) har ekvationer aldrig dykt upp.


Det är 5 år sedan jag tog studenten. Mycket har hänt under den tiden, så hur kan de bedömma mig efter ett papper med betygen på?

Jag har ångest.

Kommentarer
Postat av: Ida

Gumman då..

Måste va jätte jobbigt..

Vi håller tasar tummar och tår för att du får något snart.

Puss

2009-03-04 @ 13:42:48
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Sara

Varför ska betyg spela roll? När vi letar folk så tar vi alltid referenser och ringer de.... Är inte lätt vännen =( jag håller på dig! =) Kram

2009-03-04 @ 14:39:26
URL: http://sarasvarld.blogg.se/
Postat av: sara

Inte många som vet ;-) Du en av de första!!

2009-03-04 @ 18:09:30
URL: http://sarasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback