5/3 -09[Hundägare!]

Varför kan inte alla hundägare vara så rara och plocka upp efter sin hund?! Härligt för nästa person att trampa i det.

Sen undrar jag även varför äldre folk med hundar ALLTID ska stanna och titta och låta sin hund skälla och provicera när man går förbi?
Vi kan ta dagens promenad som exempel: Jag och Disa går mot lägenheten på stora vägen och vid övergångsstället längre fram ser jag en äldre man med sin hund gå över. Vi är kanske 500 - 600 m bakom dem, och när de är över börjar hunden nosa och mannen står bara där och så får han syn på oss, för nu är vi på övergångsstället. Ska även sägas att mannen har flexikoppel och drar inte in hunden. Jag måste gå över gräset för att mannen som står helt stilla med sin provicerande hund står mitt på gångvägen. Han ser att Disa spänner sig och blir helt till sig, men då STIRRAR vi och låter hans hund gå närmre.
De vet inte hur min hund är och jag vet inte hur deras hund är. Envisa gammlingar!


Kommentarer
Postat av: Sara

Det är märkligt....Vissa borde inte få ha hund!

2009-03-05 @ 10:09:46
URL: http://sarasvarld.blogg.se/
Postat av: MLi

Känner igen det där

2009-03-05 @ 12:24:28
URL: http://emeliehallberger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback