2/12 -2011[Disa är barnvakt]

Mina två yngsta systersöner träffar inte Disa lika ofta som de andra tre så dessa grabbarna är mycket försiktiga och tycker den fartfyllda svarta fyrbenta är väldigt läskig.
Idag har grabbarna fått vara hos mina föräldarar där även Disa håller till på dagarna. Jag ringde pappa flera gånger och frågade hur det gick.
När jag kom hem nu för en stund sedan ser jag hur den äldsta av de två går fram och klappar utan några som helst problem. Tänkte att det berodde nog på att jag stod där, men när den lilla kom fram och började klappa henne på huvudet tappade jag hakan.
Försiktigt ropade jag på pappa för att även han skulle få se detta spektakel. Då tar han fram kameran och visar att grabbarna har vart på henne hela dagen.


Jag blev helt paff och la mig på golvet, då kom Disa och la sig jämte mig. Sen kom hela barnaskaran och la sig jämte och på Disa.


Nu står bägga och matar henne med sina tomma yoghurtburkar. Det är ju så man får en glädjetår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback