16/9 -2011[Igår]

Jag saknar Falkenbergs BK lite. Det är en stor apellplan där många kan sprida ut sig på och två mindre plus en inhängnad rastgård och tillgång till att gå promenad i skogen med lite skogsagility. För att inte tala om de snälla med männsikorna där. Där delar vi med oss av erfarenhet och kunskaper.


Så jämför vi med Kinds bk. Där finns en jäkligt stor appelplan som delar en liten bit där man kan träna agility, men jag känner inte att man kan vara många där. För är det någon som tränar går man till ett litet hörn och får nästan onda blickar.
Folket tycker jag är otroligt snobbiga och ingen kunskap eller erfarenhet delar de ut.

Lite bortskämd.

Så igår åkte jag till Borås vid Ramnaslätt. Deras BK gillar jag. Gick där med Nea och en liten kurs med Disa.
Disas nos var mesta dels i backen men när jag fick hennes uppmärksamhet tränade vi framförsittande. Vill ha det rakt, och inte snett som hon gärna gör. När hon var taggad satte hon sig nästan spikrakt.
Får lägga upp en bana i trädgården. Snart tävlar vi igen, och vill ha bättre poäng än sist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback