23/8 -2012[Benlös]

Vid vår parkering bor det en äldre man och kvinna med en glad schäfer, jämte dem bor en familj med sju eller åtta barn och så alla deras släktingar.
Nu har någon av alla dessa skaffat sig en hund. Tydligen varianten utan ben, för kvinnan kom bärande på vad såg ut att vara en JackRussel.
Den glada schäfern undrade vad kvinnan hade i famnen eftersom hon kom så nära deras staket och stirrade på den glada schäfern. Så den glada schäfern började skälla, om hopp för att se den underliga saken utan ben.
Kvinnan börjar gorma och fya den glada schäfern, och började gå mot våra hus.
 
Där kom jag med min svarta fara.
Den glada schäfern känner igen min svarting och ropade på henne att hon skulle uppmärksammas på den saken utan ben kvinnan bar i famnen.
Kvinnan börjar krama sin hund hårdare och röker dessu häftigare när hon ser oss gå förbi.
Säger högt fy vilka läskiga hundar.
 
Fy vad elakt att bära sin hund sa jag till Disa och tralla vidare.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Vaddå elakt, var väl väldigt behjärtansvärt att hon tagit hand om en hund utan ben. Tänk vilket liv den stackarn skulle ha annars, typ dö eller nåt.

2012-08-24 @ 08:00:16
Postat av: annelie berg

Jag har aldrig förstått mej på varför man ska bära omkring på hundar som kan gå själv!

2012-09-02 @ 15:54:04
URL: http://recently.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback