21/2 -2012[Isbad och budföring]

Efter att mamma och Bina var här och fika tog jag med mig Bina till sjön för att busa med Disa.
Spelade ingen roll vart vi tittade så var det blött eller isigt men vi trotsade faran och gick på.
Bina som är 11 år kan man inte hindra från att ha kull så hon traskade till en pöl och var så glad att hon kunde leka isprinsessa. Kolla på mig ropade hon och när jag vände mig om ramlade hon. Pisseblöt men överlycklig.
Vi gick åt varsina håll och skulle nu öva budföring med Disa. När jag kommenderat Disa framåt marsch stod jag och titta på Bina och Disa. Bina må inte kunna alla kommandon osv men hon fick in Disa på rätt sida, fick henne att sitta fot och titta på henne, och gick Bina följde Disa efter. Disa släppte inte Bina med blicken. Åh vilken syn.
Hade Disa inte varit ett as med andra hundar hade Bina fått tävla med henne.

Kommentarer
Postat av: emma och Loke

Emelie sa att ni skulle vara med! Skit skoj ju! Förlåt förlåt förlåt att jag glömde.! Så jävla seg i kolan! Ses imorron! =D

2012-02-22 @ 21:07:02
URL: http://emmaoloke.com
Postat av: emma och Loke

Förlåt för att jag glömde fråga om du också ville va med! vet ju att du vill träna också! =)



Hans armbågar och höfter är finfina! Veterinären får ju inte bedöma i skala men när vi tittade på bilderna så sa han att dom kommer hålla i 50 år framåt! toppen! Och jag tackte att dom såg ut som B höfterna och armbågarna 0. Men de är rätt ovesäntligt vad Skk sätter eftersom han inte kommer gå i avel och han är ändå frisk! Men ändå itnressant o se vad dom sätter. O de svaret kommer nästa vecka! =)

2012-02-23 @ 10:14:48
URL: http://emmaoloke.com
Postat av: emma och Loke

Vad menar du med din kommentar, såg jag trängd ut eller vad menar du ? =) aha ja är nog trög =P

2012-02-24 @ 11:20:13
URL: http://emmaoloke.com
Postat av: Anonym

Jaha men då förstår ja. Alltså ja har inte kollat upp va mitten är så hade.ingen koll igår. va därför ja fråga dig om avstånden :P men ska kolla upp hur stor ytan är så ja kan få de mer tävlingslikt som du säger ! :) ni va jätte duktiga igår du och disa ! :)

2012-02-24 @ 12:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback