5/10 -2012[Visa varandra hänsyn]

På vår promenad tillbaka till bilen igår såg jag ett långsamt ungt par gå före mig. Långt där framme såg jag en hund. 
Disa är inte bäst på att möta hundar, framförallt inte på smala vägar så jag traskade ut på vägen och gick jämte gåbanan. 
De unga paret gick i sin egna bubbla och märkte inte av mig försen killen gjorde en stor chest bakåt, men det uppmande inte honom att kalla in hunden. Tänkte då att han har så bra pli på hunden att det inte behövdes, men ICKE!
När vi nästan passerat flyger den lilla papillion liknande hunden fram provocerandes skällande på Disa. Drar inte in hunden eller får den att komma. Tjejen säger nej och skrattar.
Hunden skäller efter Disa och de bara skrattar. 
Jag blev så paff när den kom flygandes så jag sa högt men fy fasen att man inte kan hålla koll på sin hund, idioter och fortsätte framåt.
 
Jag vill verkligen inte dra småhundsfolket över en kant, för det många som inte har det gör syndromet, men jag ser faktiskt mer sällan större hundar i flexi.
Förstår bara inte varför det ska verka mer okej för små hundar att bete sig än för större hundar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback