19/1 -2013[Det tar sig]

Igår bestämde jag mig för att stadsträna oss.
 
Jag går ner mot Ätran, och på andra sidan vägen åker barn pulka i en backe.
Disa vill alltid ha koll på allt oljud, och när det låter roligt vill hon oftast leka polis.
Hon tittar lite på dem, men bryr sig inte så mycket mer. Jätte skönt.
Fortsätter neråt mot gångvägen och ser en lös liten hund. Disa skvallrar på den.
Åh vad et värmer i hjärtat. Massa, massa belöning och beröm.
 
Hunden kommer nu bakom om oss, och dess ägare går i ganska rask takt, jag orkar inte hålla det tempot så jag viker av och går en annan väg mot stan.
 
Väl inne i gamla stan var inte mycket rörelse, men det fanns massa roliga grejer att hoppa upp på, gå runt eller gå slalom genom.
Nu har vi gått ett tag och jag börjar bli hungrig, så vi gå hemåt. 
Och där händer det. Det är ett jädra liv, folk som springer, gapar, skrattar, skriker i panik.
På torget håller de på med en filminspelning.
Jag märker direkt på Disa att hon inte trivs. Svansen sjönk, hon hoppar till för minsta ljud.
Dock kan jag fortfarande mata henne, och ganska så snabbt får jag henne på andra tankar och sen är vi förbi.
 
Var kanske inte bästa dagen att gå genom där men oj vad duktiga vi var.
För nästa vecka ska jag lägga upp en planering som ska följas.

Kommentarer
Postat av: Kim och Hera

Ni är så BRA!
Peppa peppa peppa! Tränings scheman är det bästa, jag brukade sätta upp mitt på dörren så jag alltid såg det och kom ihåg vad som gällde i Rio's träning.
Blir så glad utav det här inlägget :)

2013-01-19 @ 11:45:16
URL: http://www.syster-k.se
Postat av: Zandra

Duktiga ni är :)

2013-01-19 @ 15:18:57
URL: http://zandrasundin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback