20/1 -2013[En hjälte, min hjälte]

Igår hände något ut över det vanliga.
Min sambo med tre vänner bestämde sig för att åka enduro på isen. Jag tycker inte om det.
Det sista jag sa innan de åkte ut, var att jag räddar dig inte om du åker i! Bara för att förtydliga att det är på egen risk, och det är en risk jag inte tycker du ska ta.
Äter hemma hos Johan och Diana, där Johan beskriver att även han tycker idén är lite mindre bra. Det har inte varit tillräckligt kallt för att isen ska bli tillräckligt tjock.
Men just där och då får jag ett sms.
"Vi har slutat köra nu, det är en kille som ramlat i"
 
Medan sambon och hans kompisar hade stannat på land och diskuterade lite kom en man på fyrhjuling och rallade ut på isen och åkte genom.
Det var ju en hiskeli tur att de stod kvar där, för mannen som ramlade i var så trött och orkade knappt hålla sig kvar i isstubben innan de kastade ut livbojen och drog honom upp. Ambulans fick komma och ta med honom.
 
Vad vi har hört nu mår han bra igen.
 

Kommentarer
Postat av: Zandra

Det var väldigt tur att dom är där och nu kanske dom förstår risken lite mer och inte åker igen fören isen är tillräckligt tjock.

2013-01-20 @ 15:37:14
URL: http://zandrasundin.se
Postat av: Jonna

Bra gjort av alla killarna!

2013-01-21 @ 18:04:40
Postat av: Anonym

De skall åka igen på Lördag Zandra. Den killen som åkte ut på isen hade ju inte borrat alls där han tänkte köra. Våra killar tar inga risker :D

Freda vilka killar vi har :D se nu till att hålla blomman vid liv ;)

2013-01-22 @ 23:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback