9/3 -2013[Hur vågar ni?]

Det finns två saker jag ser på facebook, instagram och bloggar lite dagligen, och jag tänker varje gång "hur vågar ni?"
 
Det första saken är folk som skriver ut om sina arbeten. Hur kasst vissa saker är på arbetsstället, hur dum arbetsledaren är, eller vad ni gjorde istället för att jobba.
Det är ju lite så här att man kan googla inprincip allt. Vet inte om det blir total lycka när arbetsgivaren läser det dock.
 
Den andra saken, som gör mig mer illamående är när det läggs upp bilder på barn som är nakna eller delvis nakna.
 
Jag minns hur arg min mamma blev när jag la upp ett kort på min systerdotter som hade sminkat sig och såg hur söt ut som helst. Hon satt på golvet, naken men det enda nakna man såg var hennes överkropp, men mamma blev vansinnig och sa att det finns pedofiler där ute, jag tog givetvis bort det med en gång.
Hon hade så rätt. Jag vill inte att något äckel ska sitta där och bli upphetsad över min systerdotter eller någon annan för den delen.
Så hur tänker ni?
Men det är ju 2013 nu, alla pedofiler sitter kanske inlåsta
 
, och bilder går inte googla längre.

Kommentarer
Postat av: Ullrika

Men oj superword på det där!! Jag har ju själv nördat till det så att jag inte bara aldrig nånsin skulle publicera bilder på nån (allra minst mina barn - eller nån annans heller för den delen) där de "är ofördelaktiga" så har jag nu valt att lösenordsskydda varenda bild där mina barn är med. Eller njä förresten. Jag har typ två inlägg med foton på mina små ungar... men det är där de inte syns med ansikte. Och det ena av de där inläggen har jag förresten skyddat ändå, i efterhand :)

Å så du, jag hörde nån har kalas idag? HURRA och GRATTIS på 28-årsdan!! Hoppas ni får superskoj ikväll och hoppas du strajkar mest!

2013-03-09 @ 16:49:05
URL: http://ullrika.se
Postat av: Lisa

Agree. Totally. Jag lägger aldrig ut varken namn eller ansiktsbild på sonen (skyddar t ex alla utom mig själv på bloggen, inte ens jyckarna har ju rätt namn där egentligen), skulle aldrig få för mig att öppet kritisera en arbetsplats där jag är anställd (jäpp, jag gör skillnad på sambon och FB, eftersom ingen kan trycka "Gilla" i pannan på sambon så att han sprider det vidare ;) ), och på FB lägger jag typ bara upp länkar till - vad jag tycker är - bra agerande, produkter eller tips.

Men fyller du år idag? Grattis i så fall! :) @->--

2013-03-09 @ 17:02:13
URL: http://lathundarna.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback