17/9 -2013[Vatten-mobil?]

Måste ju berätta om gårdagen. Skit pommes vilken kaotisk dag!

Har migrän hela dagen, orkar liksom inte med någonting.
Åker ut med hunden till piren. 
För er som inte vet hur det ser ut vid piren här så är det hav, stenar och där man kan gå.

Disa går ut på en sten och jag vill fota detta. Det blåser ganska så rejält. Jag hinner tänka, "tänk att tappa mobilen här, då hade jag dött". 
Ja. Då är det väl självklart att jag tappar mobilen på en sten som glider ner i en springa mellan två kolosala stenar. Jag ser mobilen, men jag kan inte nå den. 
Jag dog inte iallafall.

Vem ska jag ringa? Jag kan inte ringa. Jag skriver på Facebook och ber om hjälp. Men mobilen ligger ju för fanken mellan två stenar!

Jag vet inte hur det är med er, men jag känner mig naken och lite handikappad utan mobil, så bilresan hem kunde jag inte röra huvudet eller läpparna inbillade jag.

Sambon kommer hem rätt snart efter jag kom hem och stört alla vänner på Facebook chatten, så vi åkte tillbaka och insåg rätt snabbt att vi kan inte rubba stenarna för hand så vi åkte till Johan och hämtade nog allt han hade i sitt garage och så följde han med ut. För sånt här kan man ju bara inte missa. 
Det tog 5 min sen hade de fiskat upp den, och mitt skohorn och en metallkrok. 
Inte en skråma hade mobilen! 

Nu kan jag röra huvudet och prata som aldrig för. Har skaffat senilsnöre till den. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback