Valpkurs del 1

I onsdags var jag på vår första valpkurs.
Boba fick stanna hemma med Sambo då de vill att de ska vara vaccinerade och den sprutan får han först i morgon.
Det som är så kul med kurser är att ingen är den andra lik. Det är så blandat med storlek på hundar till ålder på förarna till vad för inriktning man intresserar sig för.
Boba kommer vara yngst, de andra är 4-6 månader redan.

Vi fick veta deras kursplan och vad som förväntades av oss. Jag förutsätter att jag och Boba kommer gå därifrån som kursetta.
Övrigt ska det bli kul att få tips och råd som vi kan träna på resten av veckan.
Ibland står det nämligen helt stilla i huvudet på att komma på saker att träna på och veta om det blir för mycket för honom då han är valp och jag borde inte ha några krav på honom.
 
Ska bli kul att ta med honom på valpkurs del 2.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Berätta gärna om tipsen ni får! Jag sitter också med huvudbry ibland :) /annelie

2015-04-09 @ 08:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback