Valpkurs del 2

Då har vi varit på valpkurs för andra gången, och detta var Bobas första gång.

Vi började med att sitta ner och prata i säkert 45-60 min om alfahanar, vilket var väldigt intressant att lyssna på, men det gav inte mig jätte mycket.
Sen var det dags att ta ut valparna och mötas på appellplan. Vi delades upp då de skulle få leka med varandra.
De stora, små och så 12 veckors valparna.

Jag och Boba var sega ut och kom in på planen sist och då höll de andra redan på med att gå runt i en cirkel med hundarna. När jag kom in samlades vi. Jag hörde inte ett jota av vad instruktören sa och sedan skulle vi gå igen. 

Nu är det som så att jag vill ha ett fint koppelgående och inte en dragande hund, och eftersom det var så mycket hundar och dofter drog Boba som om det var mellandagsrea på Elgiganten.
Instruktören bad oss gå även om de drog eller vi fick dra dom. Boba drog så mycket att han blev hes av flåsandet.
Det var inget jag gillade och fick inte ut något av det heller.
Sen skulle vi samlas i mitten och gosa och lugna valparna. Boba var som de flesta andra överallt och som många andra skällde han och gnydde så jag hörde återigen inte vad instruktören sa. 
Helt plötsligt skulle jag och den andra 12 veckors valpen till den andra planen så de skulle få leka.

Boba busade jätte mycket med henne, men hon låg mest ner och såg helt förskräckt ut.
Vad fick jag ut av detta då? Att alla leker olika.

Sen de sista 40 minutrarna gick vi in med hundarna, fikade och pratade om foder och rumsrenhet.
Under den tiden låg Boba och sov i min famn vilket var jätte skönt och tungt.
Men än så länge är jag besviken över upplägget då jag vill få hjälp med massa saker och hittills har vi inte gjort något som stått enligt kursplanen. Förhoppningsvis kommer det nästa gång, vi har ju bara haft två kurstillfällen.
 

Kommentarer
Postat av: annelie

Intressant! Jag hoppade ju av våran kurs för den gav mej ingenting. Men jag vet inte om jag ångrar mej, jag kanske hade snappat upp nått om jag valde att fortsätta? Jag vet inte. Det ska bli spännande att följa!

2015-04-14 @ 11:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback