Valpkurs del 3

Kurstilfälle nummer tre var bättre än första och andra.

Det var en del prat i början, men instruktörerna kortade ner det för att sedan ta ut oss.
Vi skulle träna lite lätt på koppelgående och mötande samt inkallning.

Koppelgåendet var inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag strävar efter att ha en hund som inte drar mig, behöver inte gå fot men gärna med slakt koppel. Helt enkelt en harmonisk promenad är jag ute efter.
Det kanske är såhär man går tillväga för att få den harmoniska promenaden, men det var inte så jag hade tränat om jag inte gått kurs.

Det vi gjorde var att knyta kopplet runt midjan och bara gå, gå som om de inte var med. Så tränar jag inte hemma.
När vi tränade på att mötas hade jag kopplet i handen och han var rätt duktig. Men han var rätt trött då också.
Inkallningen var han en pärla på. Ignorerade de andra hundarna och siktade in sig på det roligaste på planen. Sin matte.

Efteråt gick vi in, och då ville instruktörerna att hundarna helst skulle ligga på golvet för att lära sig slappna av där med. Det tog sin lilla stund innan Boba ville slappna av på riktigt då hans tax-tjej gärna ville flirta lite. Till slut somnade han under stolen och var inte alls nöjd med att bli väckt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback