Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund

Bland det viktigaste är att föräldrarna är friska och har bra gener i lederna bakåt.
 
Att få komma till uppfödaren när det inte finns någon kull så jag kan få se deras valpnäste och vart de kommer tillbringa de första åtta veckorna och se hur deras flock är. På det sättet får jag både en uppfattning om deras boende och flock samt hurdan uppfödaren är.

Det är inte bara jag och den kommande valpen som ska klicka, utan även uppfödaren. Jag vill kunna ringa om vad som helst.

Vill även inte att det ska ställas krav på varken mig eller hund att vi måste tävla i något vi inte gillar.
Vidare att vi tillsammans kommer fram till en ras, en kombination och att vi tillslut  hittar en individ som kommer att passa mig för de ambitioner jag strävar efter.
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Wow vilken snygg blogg! Kul gjort, söt hund och bra blogg! :)

Vill tipsa om www.happytail.com tror det skulle va något för dig! Ett gratis socialt nätverk för hundälskare, jättekul! Hoppas vi ses där! :)

/Karin

2016-04-05 @ 13:03:29
Postat av: Karin

Btw, vet att de söker gästbloggare, du borde kontakta dem o få fler följare!! :) D

2016-04-05 @ 13:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback