22/10 -2010[Ser inte i mörkret]

                                      
Det pratas om blixthalka och att bilister ska ta det försiktigt i trafiken. Jag vill påstå att även fotgängare ska vara försiktiga i trafiken. Lika viktigt är det att bära reflex. Hur fult/töntigt ni än må tycka att det är så räddar det ditt liv!
Innan jag fick körkoret, eller ens satte mig i bilen för att köra, trodde jag att alla kunde se mig om strålkastarna var på mig. Men det är inte alls så lätt. Det är väldigt svårt att se någon i tid som inte har reflex på sig, även djur och cyklar.
Det är inte heller lätt att stanna bilen bara för att någon kom på att den/de skulle gå ut 5 meter från bilen när det är halt ute.

 

 

 



Snälla bär reflex nu i denna årstid, det gynnar oss alla. Glöm inte heller att byta ut era gamla reflexer då de tappar funktionen med åren, gärna byta varje år. LÄS HÄR

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback