14/1 -2012[Tränat, äntligen]

Har haft så dåligt samvete hur jag inte tränat Disa på nästan två månader. Det har bara blivit lite aktivering här och där.
Usch nej inge mer sånt.

Igår åkte vi till BK och det var så skönt att sätta sina fötter och tassar där. Jag kände mig som hemma.
Det var bara vi där så jag hade Disa lös mestadels.
Vi körde apportering med trä- och metallapporten över hinder. Jag såg hur kul Disa tyckte det var så vi körde det ett tag. Jag belönade med lek och hon blev ännu mer taggad.
Innan vi gick vidare till agilityplanen varavade jag ner henne med lite rallylydnad till platsen.
Fin fina hund. Hon gick så bra!
Väl på agilityplanen hann jag inte kommendera henne försen hon försvann in i en tunnel. Hon älskar att springa genom dem.
Körde slalom och hon var jätte slarvig. Missade andra pinnen, sen när den satt hoppa hon över tredje. Inte nöjd så blir mer på det, men hey så blir det när det legat på is.

Innan vi åkte hem gick vi till rasthagen och busade järnet, eller ja, jag försökte men hon ville hellre nosa överallt.

Idag ska vi ta med Killroy och träna passivitet med Disa och lite agility med Killroy.
Smell you later


Kommentarer
Postat av: Emelie o Nova

Kuligt att det gick så bra :) Vill också träna på Falkenbergs BK. Bästa!

2012-01-15 @ 16:39:57
URL: http://nagontingstorre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback