31/7 -2013[Jädra dålig stil]

Passar Killroy till i morgon och vi var nyss på en sista kissobajs runda.
 
Går på en gångväg med radhus på båda sidor. Hör längre fram en hund som skäller, och jag vet att det bor en glad golden så jag brydde mig inte så mycket.
När vi kommer till stället där hunden skällde ifrån, visade det sig vara tre hundar men bara en som var modig (läs dum) som gick mot öppningen.
Disa skällde till och hunden (en blandras eller en unghund) flög ut till/på Killroy.
Allt går jätte fort, men ni vet när man är med om något så står tiden still.
Jag ropar "men ta eran hund då!" och ut kommer en kvinna med cigg i munnen och sjasar in hunden till huset.
Jag samlar mig och ser i ögonvrån att kvinnan går ut på gångvägen, jag vänder mig om för att mottaga hennes ursäkt eller berätta att det gick fint när hon frågade om hur det gick. 
Men inget kom ut ur hennes mun förutom cigarett rök.
 
 
Jag förundras ständigt av hundägare.
 
9 av 10 gånger pratar jag alltid med den Disa betett sig illa mot. Den enda gången jag inte gör det är ifall personen har hunnit gå ifrån mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback