6/9 -2014[Speak dirty to me]

Efter att vi testade på kickbike, som var hur kul som helst och Disa var en riktig natubegåvning (kanske jag med), märkte jag att vi behöver träna på kommandon mer.
Om vi möter någon är det väldigt bra om hon kan förstå att hon behöver in till kanten eller sakta ner osv.
 
Så på våra promenader försöker jag vid varje vägkorsning be henne gå till kanten på höger eller vänster. 
Men jag är väldigt osäker på att hon kan eller kommer förstå skillnaden på höger och vänster dock.
Sakta ner och stanna är hon otroligt duktig på när vi cyklar, men på kickbiken fick hon knäck i öronen för hon tyckte det var så roligt.
 
Nu när vi övar på detta har jag kommit tänka på en sak. Hur ofta pratar man med hundarna under promenaden?
När jag möter folk på promenader så hör jag bara hur det säger NEJ till hunden, enstaka gånger kommer BRA som efterföljd eller endast BRA.
Annars är munnen som ett streck på föraren, eller så pratar den i mobilen.
Jag brukar prata med henne då jag ofta ger henne kommandon och vid möte, sen kan jag prata lite allmänt om vädret eller vad vi ska handla. Dock har jag märkt att det ger ingen respons, för jag får inget tecken på om det är en bra eller dålig idé att ta en pizza istället för husmanskost.
 
 
Är ni sådana som pratar med er hundar under promenaden?

Kommentarer
Postat av: annelie

Ääääntligen. Som jag har väntat :) Det är ALLTID en bättre idé med pizza än husmanskost! Haha

2014-09-06 @ 21:58:13
Postat av: annelie

Ääääntligen. Som jag har väntat :) Det är ALLTID en bättre idé med pizza än husmanskost! Haha

2014-09-06 @ 21:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback