Att välja ett namn till en valp.

Vet ni hur många namn det finns?
Inte jag heller, men många, och det bara med svenska namn.
 
När jag skaffade Disa kallade jag henne allt annat än Disa. Pluttas, skruttan, valpis, bebis, sötkorv, tjockis, Filifjompa, fjant, ja listan är oändlig.
Men att hitta ett namn som passar individen och som man känner att det här namnet kan jag använda, är fasen svårare än ett matteprov.
 
Igår när vi låg och diskuterade lite namn, eller jag sa massa namn som sambon dissade. Då dyker det upp ett namn i hans skalle som han spottar ut. Jag tittar på honom med stora tefats ögon och frågar och kontrollfrågar ca 10 gånger om han är seriös och menar allvar. Ja då, det var ett seriöst namnförslag.
Det som är det mest intressant med denna ointerssant notis är att jag har gått runt och tänkt på detta namn i några veckor, men inte lagt det till ett förslag. 
Äkta kärlek, eller något.
 
Nu är det bara så att när man smakat på namnet lite så smakar det inte lika gott längre.


Kan tänka mig att ni har massa bra tips, så bombadera mig gärna med era namnförslag.
 
Det ska passa en Ridgeback hane. Gärna något på R eller G. 

bild: kadamo.se
 

Kommentarer
Postat av: Nicole

Oj vad svårt! Vet inte om det hjälper alls men här är några namn som jag själv gillar - ridgeback har alltid legat i min topp tre över raser hag velat ha o hade jag inte haft Husky o fastnat så totalt för som så hade jag nog kunnat döpa en ridgeback till dessa;
Riley, River. Namn på G var svårare - har nog aldrig ens funderat på hanhundanamn på G hehe..




Svar: Riley tänkte jag med på, men det påminner om national treasure ;)River ska jag smaka lite på :D
fredaom.blogg.se

2015-02-07 @ 12:51:09
URL: http://huskyeldar.weebly.com
Postat av: Anonym

Göran, Gösta, Göte, Gurra,
Rolf, Rob, Roland, Ronny
Rolf-Göran

Svar: Haha du är rolig du. Rolf-Göran får det ju nästan bli. Har både R och G ;)
fredaom.blogg.se

2015-02-11 @ 07:47:48
Postat av: Lisa

Gunnar.

2015-02-14 @ 16:13:17
URL: http://lathundarna.weebly.com
Postat av: annelie

Ronny tycker jag! Klockrent!!

2015-02-22 @ 11:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback