2/3 -2011[Dag 1: Självporträtt]


Kommentarer
Postat av: Magnus

Det måste vara någon sjukt duktig fotograf som har tagit den bilden !

2011-03-02 @ 16:47:20
URL: http://Www.magnusohlsson.se
Postat av: Jonna

Me like a lot! Fint kort

2011-03-02 @ 17:07:09
Postat av: Nathalie

Ja, det är riktigt bra kvalitet! Jag fick en klubbjacka i shoftshell som var tänkt att kunna springa agility med. Men glöm att den kan andas! :S Men 8848:an är asbra!



Haha ;) Känner igen det där med noll kondis! Bra att få en kompis som håller igång! Det peppar en så mycket!



Varför jag valde Kelpie. Jadu..

Jag och mamma (hon är väldigt intresserad) funderade på en till hund och vi har alltid haft förkärlek till Border Collie då moster haft en. Men det var så svårt då jag tycker att BC ska få valla, eftersom dom är avlade för det och har det i sig, så å andra sidan ville jag inte ha en BC av den orsaken.

Så just denna vinter (då vi planerade valp) så sprang Tiia lös med något syskon på klubben. Vi var några vänner o bekanta i klubben som har Kelpieuppfödning (Grejaskogens kennel), Tiia "blev över" från den kullen dom hade den vintern.

Tjejen som skulle ta henne bodde i Sthlm och blev sjuk (tror det var Leukemi), så hon kunde inte ta henne. Kenneln funderade på att behålla Tiia, men då övertalade mamma mig om att vi skulle ta henne ;) Jag själv försökte bromsa så det inte blev impulsköp, haha!

Så, det är faktiskt så det gick till ;) Från en dag till en annan nästan :P Och Grejaskogens kennel är ju inom min klubb så dom har sett lite hur jag tränar och tänker hund, att det går rätt bra på agilitytävlingarna och det är bra metoder man använder, osv. Och vi har hört väldigt gott om dom samt att dom var så trevliga den vintern vi lärde känna dom så. Då bestod kenneln av Anna och Rickard, men dom har idag separerat och Anna står nu för uppfödningen.

2011-03-02 @ 18:27:28
URL: http://www.nabo.se
Postat av: Nathalie

Ja, det är riktigt bra kvalitet! Jag fick en klubbjacka i shoftshell som var tänkt att kunna springa agility med. Men glöm att den kan andas! :S Men 8848:an är asbra!



Haha ;) Känner igen det där med noll kondis! Bra att få en kompis som håller igång! Det peppar en så mycket!



Varför jag valde Kelpie. Jadu..

Jag och mamma (hon är väldigt intresserad) funderade på en till hund och vi har alltid haft förkärlek till Border Collie då moster haft en. Men det var så svårt då jag tycker att BC ska få valla, eftersom dom är avlade för det och har det i sig, så å andra sidan ville jag inte ha en BC av den orsaken.

Så just denna vinter (då vi planerade valp) så sprang Tiia lös med något syskon på klubben. Vi var några vänner o bekanta i klubben som har Kelpieuppfödning (Grejaskogens kennel), Tiia "blev över" från den kullen dom hade den vintern.

Tjejen som skulle ta henne bodde i Sthlm och blev sjuk (tror det var Leukemi), så hon kunde inte ta henne. Kenneln funderade på att behålla Tiia, men då övertalade mamma mig om att vi skulle ta henne ;) Jag själv försökte bromsa så det inte blev impulsköp, haha!

Så, det är faktiskt så det gick till ;) Från en dag till en annan nästan :P Och Grejaskogens kennel är ju inom min klubb så dom har sett lite hur jag tränar och tänker hund, att det går rätt bra på agilitytävlingarna och det är bra metoder man använder, osv. Och vi har hört väldigt gott om dom samt att dom var så trevliga den vintern vi lärde känna dom så. Då bestod kenneln av Anna och Rickard, men dom har idag separerat och Anna står nu för uppfödningen.

2011-03-02 @ 18:28:01
URL: http://www.nabo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback