19/11 -2013[Ralla runt]

Sitter och försöker knåpa ihop ett träingsupplägg för mig och Disa.
Går inte alls så bra som jag fantiserade om. 
 
Idag fick jag en riktigt energiboost och åkte till klubben och tränade lite.
Tränade rallylynad utan skyltar i total mörker, det enda som lös upp var gatlampan på andra sidan vägen.
I sådana tillfällen önskar man att man hade sambons ficklampa, men historian om hans ficklampor berättar jag en annan dag.
 
Vi tränade på "gå runt 360, höger", för hon stressar sig genom den. Hon har redan hunnit gå ett varv innan jag börjat.
"Sitt, stå", sitta kan hon görbra. Hon är satan så snabb på att sitta, men stå är lite jobbigt när man har myror under tassarna. Vi ska helst gå med en gång, helst igår när hon rest sig upp. Så det la jag mycket träning på, att stå under gång (eller vad man säger).
"Sitt framför, 1,2,3 bak", ett steg bak funkar, men två och tre steg är inte lika kul längre. Under tävling funkar det, men inte träning. När Disa satt sig efter ett steg bakåt och jag backar och försöker få med henne, ser man faktiskt hur hon suckar som en tonåring och resar sig nonchalant och ställer sig bredvid mig.
Men efter tredje försöket, med väldigt löjlig matte så var det kul igen, en gång.
 
Men jag är nöjd, det hade ju faktsikt kunna gå käpp rätt och fanders.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback