27/11 -2013[ROK koppel]

Det är många som frågar mig och andra om ROK stretchkoppel.
Disa har ett. Jag införskaffade i början av året, och använder det mer eller mindre varje promenad.
 
Kopplets längd är 140 cm. Handtaget har ett robust men bekvämt handtag. Längst ner vid spännet sitter ett extra handtag, lika robust det. Det extra handtaget är perfekt om man vill ha kopplet kortare eller vill ha hunden nära sig när man går till exmpel i stan, eller man får möte eller går på en större väg.
Själva kopplet är gjort av 100 % naturgummi, och är förjordans slitstarkt.
Ni kan läsa mer HÄR.
 
 
Nu har jag och Disa den största, så kan bara utgå från den, men tror säkert att alla storlekar är likdana.
 
Första gången jag använde det tyckte jag det var riktigt obehagligt när Disa drog, för det tog ju inte stopp. Men jag ville inte ge upp tanken på att det var bra investerat. Tur var väl det.
Disa drar inte alls lika mycket längre. När hon gör utfall eller får fnatt så kopplet expanderar så "flyger" hon inte tillbaka. Det tar stopp, såklart, men på ett mjukt sätt som gör att hon stannar till eller kommer tillbaka, men flyger som en rekyl på en bundjylina gör hon verkligen inte.
Det extra handtaget är guld värt. Håller i det på stadspromenader, vid möte eller när det blir trångt.
Dessutom trasslar kopplet inte till sig när man ska använda det. Båda handtagen ligger bekvämt i handen, och varken jag eller Disa snubblar på det som bli över.
 
Om ni vill ha ett expander koppel rekommenderar jag absolut detta. 
Finns i flera färger och tre olika storlekar.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Himla snygg färg dära :D


Och himla snygg Disa :P

Svar: Turkos är min svaghet, du ska se vårat sovrum ;)
Hon tackar :)
fredaom.blogg.se

2013-11-27 @ 18:48:13
URL: http://lathundarna.weebly.com
Postat av: Ullrika

Håller med Lisa: snyggt är det också!

2013-12-03 @ 20:57:42
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback