Dag 4 – Din första hund

Vår första hund vi skaffade när jag var 5 år var en westie vid namn Rambo.
Vi fick dessvärre omplacera honom då min syster tyvärr blev pälsdjursallergiker.
Jag minns inte alls mycket om honom förutom att jag kunde gå promenader själv med honom och att han sprätta som bara den när han hade kissat.
 
Min första alldeles egna hund var en omplacering, hon var 9 månader när jag hämtade henne. Även hon en dobermann. Förra ägaren hade jobbat bra med henne, hon var lydig, kom bra på inkallning, gick bra i koppel och älskade att jobba.
Ett stark minne med henne när hon inte var så himla duktig var när vi gick en långpromenad, och när vi nästan vara hemma tänkte jag att jag gömmer mig i skogen så får hon leta upp mig. 
Där satt jag och svalde fnittret av spänningen. Men när det gått någon minut eller två undrade jag var hon höll hus då jag inte hörde henne.
Jo då, två åkrar längre ner sprang hon och fick svanar att flyga. Livet var toppen enligt Nea.
Jag fick äran att ha henne hos mig i 9 månader innan hon dog i en bilolycka. Det är 8 år sedan i februari.
6 månader senare köpte jag Disa, då jag inte klarade av att vara utan hund.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback