Dag 6 – Renras eller blandras?

Den här frågan är väldigt svår. Svaret kan göra många upprörda.

Det är självklart upp till var och en vad de vill köpa.

Jag tycker inte man ska bidra till sådan avel. Inte heller till de som skapar nya "raser" tex labradoodle. Tycker det är helt fel. Kan även bli svårt att hitta sjukdomar mm bakåt i leden.
Sen tycker jag man blir lite begränsad om man vill ut och tävla. 
 
 


När jag skaffade Nea och Disa, hade jag faktiskt inte så mycket koll eller intresse av att hitta en kennel. Inte för att pengarna styrde, utan mer att det spelade mig ingen roll. Men så kom det en dag när jag ville tävla och upptäckte att det skulle inte spela någon roll hur bra vi blev, vi kunde inte få titlarna vi önskade.
Så när jag ville ha min nästa hund, var jag noga med att välja och hälsa på föräldrarna till kommande valp.
För mig har det blivit viktigt och något jag prioriterar idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback