Dag 8 – Har du och din hund tävlat?

Skrev lite om det i tidigare inlägg.

Vi har tävlat två gånger i inofficella hoppklasser i agility och blivit diskade bägga gångerna.
Första gången var så hemsk. Jag var så fruktansvärt nervös och matade Disa med köttbullar och geggade in händerna med dom så hon skulle följa mig. I slutet skulle mamma stå och ta emot henne. 
Mamma är Disas favorit person efter husse.
Mamma med resterande gömde sig så Disa inte skulle få syn på dom/henne innan vi startade, men hon kände av henne några gånger.
 
Vi startade och hann hoppa två hinder innan hon började avvika och började titta runt. Vi kom till slalom och hon sprang två pinnar sedan ställde hon sig och spydde, sen minns jag ärligt talat inte vad vi gjorde efteråt men minns att Disa blev jätte glad när vi sprang i mål för där stod ju hennes bästa belöning.

Har även tävlat rallylydnad några gånger och har blivit uppflyttade till fortsättning för några år sedan. Men det har legat helt på is efter det.

Boba och jag har bara tävlat med utställning. Första inofficella blev vi BIS 4, där fick jag mersmak för denna tråkiga aktivitet och den senaste i Växjö fick vi excellent men åkte sedan ur. Lägger detta lite på is så han får växa i kapp sin kropp, sedan ska även vi vinna rosetter.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback