5/3 -2017 [Tävlingshelg]

Helgen har gått i tävlingens anda.
 
I går var det dags för oss att debutera i lydnad startklass.
Jag hade inga som helst förväntningar, men var så nervös att jag var redo att kräkas vilken sekund som helst, vilket gjorde mig än mer nervös.
Vi hade startnummer två, så det var egentligen ingen tid till att tänka eller känna efter.
 
 
 

Sen blev det dags. Redan efter de tre första stegen, av mig, gick det sådär. Han satt kvar så jag fick locka på honom. Sen var han väl men halv meter ifrån mig tills andra svängen.
Inkallningen var super. Han har nog aldrig haft sådan fart som han hade, och det tyckte väl inte han heller för han fortsätta ut till publiken in i kafiterian och körde upp nosen i en hunds rumpa.
Men vi fick fortsätta och efter det gick det bättre för nervositeten släppte, konstigt nog.
 
Betyg :
Följsamhet 5,5
Inkallning 8,5
Sitt under marsch 6
Apportering 5
Fjärr 9
Hopp 9
Helhet 5
Totalt 131,5
 
Vi blev godkända och jag är otroligt nöjd! Jag är mest nöjd med apporteringen, den har vi haft jätte problem med, och han tog den som det var det enklaste han gjort. Vi fick avdrag för att han tuggade och släppte den innan ingång. Men det är småfix ;)
Nu vet jag hur det går till, och kommer träna mycket mer till nästa tävling.
 
 
Idag var vi iväg till samma ställe för att göra doftprov i eukalyptus.
Jag var lite orolig över att domaren skulle underkänna oss om han skulle tassmarkera (inget vi tränat på, bara något han fått för sig :( )
Han fattade direkt vad hans uppgift var och gick super fint och elegant förbi alla kartonger tills han hittade rätt. Det kom en tass men han tog snabbt väck den och frysmarkerade istället och vi blev godkända :) Det tog honom 11 sekunder att hitta den.
 
Nu har vi anmält oss till vår första tävling och jag hoppas att både jag och Sandra kommer med.

2017 startar bra :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback