12/8 -08[Överfallslarm]


Det är något som jag har funderat på ett bra tag, det är överfallslarm. Jag och Mange fick varsitt när vi teckna nån säkerhetsgrej (det är han som har koll på det inte jag)
Den tjuter riktigt högt, men om jag skulle dra den om (hoppas inte) jag blir överfallen skulle någon reagera på att det är ett larm och jag vill ha hjälp?
Ärligt talat, jag hade nog inte tänkt så långt tyvärr.
Det är fullt med ungdommar som har sina grejer som tjuter och de skriker och gapar så man vet ju inte om det är nåt ont som händer dem eller om de leker.

Tyvärr har det blivit lite som Peter och Vargen, ingen bryr sig. Är inte det lite skrämmande?! Tänk om det hade varit du, visst fan skulle du vilja att alla visste varför du skriker eller varför det tjuter som fan i busken.
Nej nu drar jag inte alla över en kam, men jag tror väldigt många inte skulle reagera.

Kommentarer
Postat av: mamma

förövaren skulle iallafall bli rädd och sticka tror ju jag. sedan undrar nog de flesta normala människor vad fasen det är som tjuter så förbaskat. hoppas man ju allafall. men du har ju också Disa som skydd

2008-08-13 @ 06:42:41
Postat av: linda

det är ju iallafall bättre än ingenting alls. och jag håller med mammma om att normala människor nog undrar varför busken tjuter och lever så... men självklart hoppas jag att du aldrig behöver använda den. puss

2008-08-13 @ 15:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback