31/5 -08[Händelse nr 1]

Nu ska det berättas om gårdagen. Vi kan börja med att Jonna ringde mig och frågade om jag och familjen Linda kunde åka till Holsljunga och bada när jag kom hem från Maria och det blev bestämt att när jag kom hem så åker vi direkt.
Maria skjutsade mig till Linda och barnen kom och vara som galningar för de blev glada att se mig.
De alla var klara men Jonna och Fredric var tvugna att åka på ett ärende så de skulle ringa när de var tillbaka.

Händelse nr 1: Linda gick upp på toaletten och barnen gick ut, efter en kort stund ville jag gå ut och se vad de gjorde och såg bara två av tre och frågade Sabrina vart Nathalie var, inne blev hennes svar. Jag ropade efter Natta och inget svar (som vanligt!) så jag började leta runt lite snabbt. Sen gick jag ut och frågade Chsistopher och han sa att hon är ute, så jag letade och ropade, men ingenting.
Shit tänkte jag. Jag ropade till Linda och frågade om hon var där uppe, nej det var hon inte. Vid grinden hade Sabrina hitta hennes skor och keps. Ännu mer shit tänkte jag.
Sprang upp och letade, sprang ner och letade sprang ut och letade. Bina och Stoffe gick till våra grannar som de brukar gå till och letade. Men ingen Natta. Linda kom ut och frågade om vi hittat henne, nej det har vi inte. Så hon blev lite rädd och började leta i hela grannskapet. Jag sa åt Bina och Stoffe att stanna på trädgården ifall hon skulle komma och att de skulle ha telefonen på sig så de kunde ringa 112 om det kom någon skum person.
Vi letade i säkert 40 min efter henne och Linda var livrädd och bröt ihop, vi var 1 minut från att ringa henne försvunnen. När hon kom på att hon kanske gömt sig under sängarna. (Hon har en säng som har 40cm tjock sängstomma med ett litet hål de kan krypa genom) Jag hade kollat under sängen men inte sett något. Stoffe och Bina sprang in fort och sedan ropade de att de hittat henne. Då hade hon en filt över sig och så hade hon somnat så hon hade ju inte hört oss. Vi blev jätte lättade och glada! Vi stod och kramade henne i säkert 10 min. Sen kom alla grannar som hjälpt till och även de blev lättade. Tack till alla er som hjälpte till!
Efter den händelsen blev det glass och sen åkte vi till Holsljunga och det var helt underbart.

 


Kommentarer
Postat av: Linda

älskade frida. det var en jobbig förmiddag för oss alla.... tack för att du var med mig. jag vet inte vad jag hade gjort om inte du var hemma hos mig den morgonen..... pussar och kramar till miljoners miljoner.

2008-06-02 @ 09:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback