18/10 -08[Håll hellre mun]


Jag blir så trött på allt folk som tror att vara arbetslös är en dröm! Det är sjukt tråkigt, jobbigt och deperimerande. Man har inga pengar kan inte göra allt som alla andra vill, kan inte shoppa och ibland har man inte ens råd till mat. Låter det som en dröm?!
När folk sedan sitter där framför mig och klagar på att de måste jobba och jag säger att jag jobbar gladligen åt dem, säger de "nej jag har tur som har ett jobb", det är ett slag i ansiktet. Som om jag valt denna situationen, som om jag är nöjd.
Det är så tröttsamt och höra skämt på min bekostnad om min arbetslöshet. Om ni alla tror att det är en dans på röda roser och att det är jätte lätt att hitta jobb, då kan vi byta och se om ni kan göra det bättre.

Kommentarer
Postat av: Linda

jag håller med dig totalt. att inte ha jobb suger..det är inte lätt att mata fyra munnar på ingenting...

2008-10-20 @ 12:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback