14/3 -09[Duktigt vilddjur]

Idag bestämde jag mig för att träna socialträning med Disa, och redan efter 100m trodde jag att jag skulle lämna henne. Men jag var väldigt nervös och det kände hon givetvis, jag tog djupa andetag och fortsätte mot målet. Det gick sisådär och jag blev allt mer nervös och tänkte att jag skulle vända, men samlade tillräckligt mycket mod för att fortsätta.

Just nu märker att jag kan fortsätta hur långt som helst så för att korta ner historien.

Disa förstod mina signaler och allt gick hur bra som helst. Jag var jätte imponerad, och hundmötena gick betydligt bättre än vad de har gjort innan. Hon gick förbi ankorna i löst koppel :D

Jag är JÄTTE glad :)

Kommentarer
Postat av: Tarja

Vad duktiga ni är!

2009-03-14 @ 12:32:38
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Jonna

Matte lugn, hund lugn. Matte stressad, hund stressad. Kul att det börjar gå in i huvudet på henne hur en hund ska vara;)

2009-03-14 @ 18:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback