5/10 -09[Så här är det]

Jag funderar på att sluta blogga.

Ibland känns det som man inte kan skriva vad man själv vill utan att det ska komma folk som klagar, man får inte ha hemligheter för då spekuleras det så överdrivet mycket att falska rykten startar. Folk tar illa vid sig och spottar och fräser.
Som de här tonåringarna som bloggar. De är elaka mot sina vänner och folk de inte känner. Respektlösa snorungar borde inte få en sån uppmärksamhet som de får. Det är ju skrämmande när man läser om de håller på med.

När jag började blogga var det inte alls många som bloggade och det var det mer kul. Nu bloggar var och varannan tjej och det känns som det är en tävling. Vem som ska få mest besökare. Folk spammar en så de ska få mer besökare. Men varför vill de har mer besökare? Jo för att de tror de kan tjäna stora summor pengar på bloggen så de kan köpa alla kläder och skor och gud vet allt som de stora bloggarna har så vi andra måste härma.  

Jag tror att det är dessa stora bloggarna som har fått fart på försäljningar i dagsläget och även stora skulder hos unga tjejer, framförallt.
Visar ex Kenza upp en ny klänning kommer halva befolkning köpa det med. Spelar ingen roll om det passar eller om de kommer använda det, men de äger ett likadant plagg som en stor bloggerska.
De köper och köper tills ögonen blöder sen köper de lite till.
Jag har också letat förbrillt efter ett plagg som Stina Lee köpt, jag har haft så ont om pengar så jag nästan inte kunde köpa mat för jag valde att köpa kläder.

Borde inte bloggare försöka dämpa att visa upp allt de köper? Är det inte roligare att vara ensam om plagget än att alla i din skola har på sig det? 

Jag började för att min familj kunde läsa om min vardag, men nu får ni ringa mig istället.

Jag tänker inte sitta framför datorn när jag har ett liv utanför datorn.


Alla bilder är googlade.

Kommentarer
Postat av: Sara

Sluta INTE blogga! Keep it up! Låt folk hålla på, det är ju deras huvudvärk! Massa Kram

2009-10-05 @ 11:45:28
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: Alexandraida

Tänk på det du sa till mig när jag tänkte sluta blogga..

Kram

2009-10-05 @ 11:58:33
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: tarja

Men jag kommer sakna din blogg om du slutar... :(

2009-10-05 @ 14:37:58
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag förstår din tankegång.... Va därför jag slutade....

2009-10-05 @ 14:58:02
Postat av: Jonna

Jag förstår dig alldeles, och jag ringer dig gärna. Gör ju det rätt ofta ändå ju...

Det blir en ren snokning och inte av intresse som man läser bloggar nu för tiden.

2009-10-05 @ 17:48:36
Postat av: Madde

Sluta inte blogga för gud skull!.. det är din blogg, du skriver vad du vill och andra kommer få skit för det dem håller på med till slut. =)

2009-10-05 @ 18:41:42
URL: http://ohlssonmadde.blogg.se/
Postat av: mamma

Du gör rätt i att ge Disa datatiden istället. roligare att höra rösten så vi hörs,puss

2009-10-05 @ 19:06:56
URL: http://fredaom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback