21/1 -2010[Halt]

Något jag stört mig på sedan snön föll på gatorna är att det verkar inte vara en enda fotgängare som fattar att det är halt ute, även för bilister.
Visst att man som bilförare ska vara aktsam och planera osv men hur fan ska man planera ifall en idiot går rakt ut på gatan och det är snorhalt ute och så ska man hinna bromsa och har man bilar bakom ska de hinna reagera med.



När jag körde till Emelie, vägen dit är smal och snön är skottad så det har blivit enfiligt, går det två stycken på denna smala väg och det går i bredd! Varför då?! Jag kör och försöker köra så nära kanten jag kan utan att hamna i snödrivorna eller hamna i diktet, jag vill ju inte heller köra på de som går där. Men de bara går där och stirrar. Men för i fanken! Det är väl inte alls speciellt avancerat att gå bakom den andra.
En annan sak. Använd reflex, det är ingen som är självlysande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback