26/8 -2011[Fridlyst]

Jag kom på något från en naturkunskaps lektion vi hade i första gymnasiåret. Våran lärare står och pratar blommor, och berättar att det är olagligt att plocka en fridlyst blomma.
Jag som inte brukade prata eller räcka upp handen kände ett blond-moment och räckte upp handen, hela klassen vänder sig om och tittar förundrat och nyfiket på mig.


Bild google

- Vad händer om jag plockar en blomma och sedan kollar i mitt blomlexikon och ser att den är fridlyst, ska jag sätta tillbaka den då?

Alla börjar asgarva. Något jag inte gjorde då men gör idag.


Kommentarer
Postat av: Diana

Det är ingen fara, jag frågade hur många som flugit in i svarta hål....

2011-08-26 @ 18:00:08
Postat av: Jonna

Ja men det är ju en relevant fråga. En i min klass frågade vad som händer om man är i HIV negativ. När vi pratade om HIV. Inte heller så smart kanske...

2011-08-26 @ 22:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback