31/8 -2011[Vatten everywhere]

I morse när mamma väckte mig tyckte även Disa att det var dags att gå upp. Hjälpte inte att jag drog täcket över huvudet och mummlade att jag vill sova mer, hon hittade mig.

Motvilligt gick jag upp och drog på mig kläder för en promenad. Tänkte att jag går runt skogskyrkogården, det är en väldigt lång promenad och runt Ätran, en sådan där mysig morgonpromenad helt enkelt.


När vi kom till bron möttes vi av översvämning, men såpass att man kunde går där. Men Disa tyckte vi kunde ta en annan väg, men när jag berättade att det inte finns någon annan väg försökte hon hoppa över vattnet. Dock landande hon ju i det och jag fick en "om-blickar-kunde-döda" blick.


Vi kom inte långt försen nya stora pölar dök upp. Ankor simmande runt, på land. Så mycket översvämmning har vi.


Stigen vi skulle gå, fanns inte, så det blev en mycket kortare runda men hundarna verkar nöjda ändå.

Kommentarer
Postat av: Diana

Våra ankor simmar i åkern, sor damm tll dem där nu=)

2011-08-31 @ 10:43:38
Postat av: Freda

Haha, lyxdamm ;)

2011-08-31 @ 12:08:08
URL: http://fredaom.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jag och mamma gick där förra året med Disa och barnen i barnvagn. Kan säga att jag fick ta av mig sockarna och slänga in dom i skogen för jag blev SÅÅÅ blöt! Mamma gjorde samma sak. Fattar inte varför dom inte gör något åt det. Blir ju likadant varje år!!

2011-08-31 @ 20:02:15
Postat av: erica

oj så fint det är trots översvämmningen! tråkigt däremot när en så fin promenadslinga blir förstörd, får hoppas de inte blir liggandes så länge!

2011-09-01 @ 10:08:50
URL: http://biche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback