10/11 -2011[Motion, A och O?]

På min och Emelies kvällpromenad härrom kvällen pratade vi om stressiga hundar, som de pratat om under hennes utbildning. Vi kom rätt snabbt fram till att många symptom passade in på våra egna hundar.
Då jämförde jag lite med Ceasar. Han sätter motion främst, och jag vill påstå att det stämmer.


Om jag tar förra veckan jämfört med denna veckan så gick jag ut mer med Disa, längre och aktiverade henne mer. Hon var lugn, drog inte alls i kopplet skvallertränade människor och en katt (!)
Denna veckan har det blivit lite sämre med promenader då jag lyckas ligga och dra mig längre på morgonen. Hon drar mer och är helt ofokuserad på mig, Jag vill inbilla mig att jag är på samma sätt på promenaderna.

Nu vet jag att min hund behöver mer än motion.

Men kan det vara så? Motion är roten mot allt ont? Eller iallafall början

 


Kommentarer
Postat av: Jonna

Men vad har stora syster sagt i alla år? Man måste träna för att må bra! Man frigör endorfiner och då blir man på bättre humör. Så ut och rör er alla tjuriga buttra människor i Sverige så kommer vi få ett glatt och härligt land. Motion A och O!!

2011-11-11 @ 08:27:21
Postat av: Diana

Det stämmer säkert! Så kom hit i helgen i låt fisen springa lös här o leka med lurven:-)

2011-11-11 @ 11:45:25
Postat av: erica

jag upplever detsamma med felice och stress, däremot tycker jag att passivitetsträning är ganska effektivt det också- ibland måste hon bara förstå att det går att slappa av också ;)

2011-11-12 @ 13:55:09
Postat av: erica

jag upplever detsamma med felice och stress, däremot tycker jag att passivitetsträning är ganska effektivt det också- ibland måste hon bara förstå att det går att slappa av också ;)

2011-11-12 @ 13:55:18
URL: http://biche.blogg.se/
Postat av: Lisa

En bra mix av att röra på kroppen och knoppen gör i alla fall krokodilen här hemma nöjd :) Enbart fysisk aktivitet gör att han tänker ut en massa jäkelskap som han sen är helnöjd med, och enbart hjärngympa gör att han trippar i sidled och är allmänt "fullblodsstörig" när man går med honom. Blandad kompott är nog en rätt bra kombination :)

2011-11-12 @ 17:52:43
URL: http://lathundarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback