25/11 -2011[Hjärtat i halsen i blåsten]

Det stormar satan ute idag. Inte så att det är kallt bara så där så man inte kan stå stilla för vinden blåser omkull en.

Under våran morgonpromenad lattjade jag lite med Disa tills vi kom till en väg som blir rätt trafikerad (inte storstad trafikerad utan bara mer än 2 bilar/timma) så hamnade jag nog i en tankebubbla för jag var avslappnad och såg inte vad Disa hade för sig. Rätt som det är drar hon ut mot vägen samtidigt som jag hör ett fordon bakom mig. Hjärtat stannade. Allt gick på millisekunder för att få in henne och hoppa in i närmsta häck. Svish sa det, så cyklade en man förbi.
Jag blev så djävla rädd där för en lång stund som egentligen inte var mer än 20 sekunder.
Djävla hund att skrämmas så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback