24/9 -2011[Tjyvar tvätt]

Medan alla andra i huset bokar tvättid åker jag upp till mamma och låtsas som att det regnar när hon helt plötsligt hänger upp mina kläder. (Shiet hur hamnade dem där?)

För övrigt idag så tävlar solen och molnen mot varandra just nu leder molnen. Hade tänkt sola lite nu på förmiddagen. Bättra på brännan liksom.


Igår kväll åkte jag och Emelie med hundarna plus Ida och Rocky till kind, som tur var, var vi ensamma där.
Vi byggde upp agility och medan Emelie körde det med sina tre hundar tränade jag och Disa rally. Jag blir galen på hennes snedsittande. Hon kommer ibland på sig själv att flyta närmre, men gör hon det på tävling får vi avdrag.
Sen tränade vi apoort med metallbocken. Hon tycker den är roligare än träbocken. Hon gjorde riktigt snygga ingångar. Inga fiskkroks ingångar här inte.
Tränade på slalomet samtidigt som vi fick störning av en frustrerad hund och en springades hund och förare (Emelie alltså) och hon tog det jätte bra. Vi brukar bara köra fyra pinnar och dem tar hon galant, men nu när det var sex blev hon lite osäker men körde duktigt ändå.

När det var våran tur att testa banan som Emelie gjort fick jag lite blackout, jag mindes knappt hur man gjorde eller hur banan gick. Det var blött i gräset så Disa halkade omkring så vi gick banan som om vi var bambi på hal is.

Kommentarer
Postat av: Ida & Jouline

Jaså skall du jobba inom det? Näe jag har inte tränat tillräkligt. Sen är jag inte medlem i någon klubb.



Fusk som har en mamma som fixar tvätten :p

2011-09-24 @ 12:12:46
URL: http://idaochjouline.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback