7/2 -2012[Tankens Dag]

Vadå tankens dag? Min hjärna har gått på högvarv så jag har inte haft plats för allt, som tex att Nova hade sin trosor på sig när vi gick ut.
Inte undra på att hon tittade på mig med så ynklig blick och jag undra varför hon inte uträttade sina behov.
Nu är den iallafall tvättad (vilket den behövdes, inte undra på att hon är ynklig när hon går runt med smutsiga trosor) och hänger på tork.

Efter att jag kommit på det och tagit av henne de, så fortsätte vi vår färd.

Hundarna lekte draghundar trots de inte hade något att dra. Jag fortsätte att konsekvent mena att de inte får det för då stannar jag. Har tränat det mycket med Disa, och Nova kan det säkert med, men hennes blick sa ett och annat. Hon vände sig om titta på mig precis som att hon undra vem som var bromsklossen sen stod hon och hängde i halsbandet. Jag hjälpte henne lite.

Fortsätte samma visa förbi ett företag där det fortfarande fanns personal. Där stod jag och väntade ut hundarna och så passerar en man. "Gud vad bra med störining", säger han glatt. Medan en hund tittar på mig och den andra på honom sen turas de om. När bägge tillslut kollar på mig och jag berömde och gick vidare "Det där gick ju jätte bra, vad duktig du är med två hundar, bättre än mina odåger". Jag tackar sa jag och nickade medan jag gick vidare.


Det är inte enkelt när man går med två hundar som vill samma sak, men inte samtidigt.

Nu ska vi gosa ner oss i soffan och kolla på skit tv.

 


Kommentarer
Postat av: Jessica & Alma

det går kalas bra tycker jag allt haha. hon växer å frodas och tiden rinner iväg.

2012-02-07 @ 21:21:39
URL: http://cornerofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback