28/6-12[Lisa-Fisa funderar]

Har ni någon gång funderat över det där med att skaffa någon typ av väst etc. till hunden där det framgår att man inte ska störa. Eller springa fram och klappa, eller släppa fram sin hund "som är så snäll".
Jag köpte för ett tag sen en Julius K9 sele, där man kan beställa kardborremärken till. En sån här.
Jag använder den rätt flitigt på doggen när vi går i samhället och när vi är ute på BK, då har jag kardborremärken som det står "UNDER TRÄNING" på, och det är faktiskt effektivt.
 
Igår såg jag på Facebook, ja, vad ser man inte där, men iallafall, att det nu kommit fram en symbol för att hålla hundar och människor på avstånd, nämnligen att knyta ett gult band i kopplet, eller en gul scarf runt hunden osv.
 
Ni som är i hästvärlden vet att det finns där också, att man knyter ett färgat band i svansen på hästen, ett rött för att hålla avstånd (sur häst ex.), vitt band för hingst osv.  
Och där funkar det ju, men jag kan inte låta bli att vara lite tveksam till det där med banden på hundarna.
 
Mest kanske för att det känns som att det kommer ta tid innan det sprider sig till alla, och sedan är det nog många som inte kommer tänka på det så värst mycket.
 
Men samtidigt tycker jag att det är en bra idé, och jag kommer nog prova! Vad tycker ni?
 
/Lisa-Fisa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback