Gör något begåvat av det...

Gästkrönikör, storasyster mellan- Jonna

Tjejer, vad ska man göra åt dom. "Män är från mars, kvinnor är från venus" , finns det en bok som heter.
Och det ÄR verkligen så! Män är från en annan planet och vi kvinnor är bara där ibland på semester.

Fick ett telefonsamtal från sambon, som jag för övrigt delar hus, barn, kylskåp, möbler mm.mm med, han hade varit hemma på lunchen och insåg att det behövdes handla.
Dagen innan hade vi konstaterat genom att slänga en blick in i det enormt tomt gapande kylskåpet att i princip allt var slut. Mjölk, smör, pålägg, grönsaker, frukt osv var helt slut.

Sambon - Hej, jag tänkte åka och handla

Jag
- Jaha

Sambon - ja... (och en liten tystnad, hör hur han tänker ja jag ska handla HELP!! )

Jag - Du ringer väl inte för att fråga mig vad som ska handlas?

Sambon - Nä, jag har faktiskt skrivit en lång lista

Jag - Så bra

Sambon
- (helt tyst, en mycket talande tystnad. Hjälp mig då, snäääälla)

Jag - För du vet ju precis som jag att det är helt tomt i kylskåpet, och du var ju hemma på lunchen så du vet      vad som behöver handlas då ju.

Sambon - JA! Jag bara tänkte att...

Jag - Du tänkte att jag skulle berätta för dig vad som ska handlas!

Sambon - Näää! Jag tänkte att du kanske ville att jag skulle handla något speciellt

Jag - (tystnar, funderar på om han är helt handikappad eller om han bara är hmm... snäll)

Sambon - Ja för det blir ju alltid fel när jag handlar

Jag
- Ja det blir det rätt ofta för du handlar ju bara halvfabrikat

Sambon - Det gör jag verkligen inte!

Jag - Gör något begåvat av det här nu! Jag måste ta hand om barnen nu. Hej, älskar dig

Sambon - Hej, jag älskar dig med ( och låter som en liten 14-åring som vill be mamma köpa ut åt honom)

Ibland funderar jag på att säga upp mig som personlig assitent åt honom, men jag älskar honom ändå!!
Men kan dom inte bara överraska någon gång och bara handla UTAN att ringa, eller dammsuga UTAN att man gnällt eller be om beröm efteråt.

Män ÄR från mars!!



Tack för mig, Hej!


Kommentarer
Postat av: Freda

Haha. Undrar i hur många hushåll det inträffar dagligen ;)

2012-05-08 @ 09:48:02
URL: http://fredaom.blogg.se/
Postat av: Magnus

Vad hade hänt om Fredrik inte hade ringt dig Jonna ? I mitt fall så hade Frida sagt, "varför ringde du inte" - när hon ser att matkassen inte är efter hennes önskemål :)

2012-05-09 @ 21:48:38
Postat av: Zandra

Haha. Andreas ringer också alltid om han skulle få för sig att handla själv :P

2012-05-11 @ 16:34:20
URL: http://zandrasundin.se
Postat av: annelie

Hahaha! Åå så igenkännligt. Men frågan är om det kanske blivit fel ändå om han inte hade ringt? Haha, möjligtvis för min del! "varför ringde du inte älskling, jag skulle ju ha de o de den här gången" :)

2012-05-13 @ 08:55:47
URL: http://recently.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback