3/10 -2012[VgW-sele]

För en evighet sedan fick jag tipset att titta på en vgw-sele åt Disa.
Googlade fram att Arkens Zoo här i Falkenberg var återförsäljare av dem. Packade in mig och Disa så drog vi dit. Skönt med kunnigt folk då jag kunde så lite om den.
Träffade en nervös tjej som bad mig prova stl L, alldeles för liten runt bröstkorgen, fick inte ens knäppt den. Prövade stl XL, alldeles för stor runt om men perfekt vid bröstkorgen.
Den nervösa tjejen hämtade butikschefen för att hjälpa mig. 
Hon hittade en annan stl L som på något sätt passade Disa. Men hon började spänna satan, och Disa såg mest obekvämt ut att ha den på sig. Den ska vara tajt, alltså T-A-J-T fick jag till svar.
Nej tack sa jag och åkte hem och googlade upp passform, och kvinnan hade så fel. 
Tycker det är skrämmande att de kan stå och sälja sin inkompetens till inte så vetande (alltid) kunder.
Hur som, jag kom i kontakt med en tjej som hjälpte mig via nätet och nu äger vi en vgw och jag är otroligt nöjd.
Första promenaden mötte vi två katter och en hund på avstånd och Disa drog endast en gång sedan gick hon brevid mig.
Jag varierar mig med vanligt halsband och halvstryp och hon har börjat förstå det här med promenader. Men det är nog mest för att jag är lugnare och självsäkrare.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åhh, jag råkade på samma typ när vi köpte vår, fast enligt den personen skulle selen sitta upp-och-ner mot vad den ska sitta. Öööhh?! Bästa är när man ska kolla efter dragsele och de plockar fram Hurttas Y-sele. Nog för att den säkert är väldigt bra och så, men till rent drag? Man blir rätt full i skratt många gånger, och ibland lite småchockad ;)

2012-10-03 @ 08:46:59
URL: http://lathundarna.blogg.se
Postat av: Jonna

Bra där!

2012-10-04 @ 07:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback