20/2 -2013[Det här gör vi]

Min dag igår blev inte så som jag tänkt mig. Ber om ursäkt.
 
När jag var i Ramunberget hade mamma och pappa hand om Disa, och när jag fick tillbaka henne tyckte jag hon terde sig konstigt.
Mina föräldrar har inte den möjligthet att aktivera och träna henne som jag brukar göra på dagarna, när jag väl gör det.
 
Men iallafall. Hon verkade mer stressad än vanligt och drog som en brunstig kossa, för att inte tala om hur nosa på allt.
Jag tog iallafall en lång promenad med henne och tränade på att gå vid sidan av mig, som vi brukar, men helt förgäves.
Efter två dagar gav jag upp och satte på henne sin klöjveväska och vandrade iväg. Första halva promenaden tänkte jag att det här är ett hopplöst fall, men efter jag tänkt det så skötte hon sig.
Hon gick lika bra dagarna efter det med väskan på. Hon gick även bra utan den, men första promenaden verkar behöva lite tyngder då hon verkar slappna av sen.
Det är många som stannar till och beundrar hennes fina turkosa väska och Disa sköter sig elegant, hon suger åt sig komplimangerna.
 
Nu kommer vi köra hårt på stadsträning då hon reagerar på enstaka gängare som går förbi. Inte helt nöjd med det.dogg
 

Kommentarer
Postat av: mamma

så är det så det så

2013-02-21 @ 17:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback