20/2 -2014[Sex år sedan]

Det har nu gått sex år sedan du försvann ur mitt liv.
Tänker på dig varje dag. Tänker hur det hade varit att leva med dig nu. Vad vi hade gjort.
Du hade varit en gammal skruttig dam, säkert med grå nos.
 
Det var på en onsdag, för sex år sedan. Jag hatade onsdagar länge.
Vi var vid garaget och lallade runt. Släppte dig lös, som jag ångrar det.
Vi lekte ta fatt, men rätt som det är får du upp ett spår och sticker iväg.
Jag ropar efter dig men förgäves. Jag står kvar för jag tänker att snart kommer hon.
Men istället hör jag hur någon ropar "Hallå! Din hund!"
Åh nej, nu har hon stört grannen. Det var värre än så.
 
Du låg i diket helt orörlig. Jag pratade med dig, men du lyssnade inte. 
Jag försökte få upp dig, men du föll bara ihop. 
 
Efter att Mange kom minns jag ingenting förens morgonen efter jag vaknade och inte hörde dina tassar, såg dig inte i soffan.
Verkligheten hade kommit.
Några dagar senare åkte vi till ängen där du alltid sprang lös och jagade fåglar eller din svans, och lät din aska springa en sista gång.
 
Jag fick inte säga hej då, krama dig en sista gång, andas in din doft.
Saknar dig så!
 

Kommentarer
Postat av: Emelie o Nova

Finaste Nea <3

2014-02-20 @ 11:32:02
URL: http://nagontingstorre.blogg.se
Postat av: Lisa

@-}--

2014-02-20 @ 13:58:38
URL: http://lathundarna.weebly.com
Postat av: Jonna

Fina underbara Nea 💕

2014-02-20 @ 18:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback